Design by: Josefin

vi har köpt lägenhet

Något spännande som kommer hända denna vecka är att jag och Marcus ska skriva klart alla papper med banken, för vi har nämligen gått och köpt en lägenhet! Ska bli så himla skönt att få det klart och kunna fixa med renovering plus att kunna fokusera på skolan. Hittills har i och för sig inte skolan direkt kommit i kläm, men ju längre terminen går desto mer tid kommer vi behöva lägga på uppsatsen, och för mig som är ganska lättstressad när jag inte vet hur saker och ting kommer bli, så känns det toppen att ha klart allt med var jag ska bo till sommaren och sådär. Och ja, lägenheten ligger i Katrineholm och är en 2a på 60 kvadratmeter. Perfekt som ett första boende för oss. Eller, första egna gemensamma som vi äger liksom. Bott ihop har vi ju gjort innan också. Helgen som var har vi mer eller mindre bestämt vilket kök det kommer bli, och nu återstår golv ocht tapeter till hela lägenheten, samt en del fix i badrummet, dock inget nytt kakel eller så för det är ganska nygjort. Det ska bli så himla kul att få göra lite som vi vill istället för att vara så begränsad som man ändå är i en hyresrätt, och dessutom att vi hittat en lägenhet som vi kan göra till vår egen och inte nöja oss med en renovering som någon annan gjort. Lite så blir det ju tyvärr i badrummet eftersom kakel och klinker inte är det vi själva hade valt, men det känns ovärt att lägga pengar på. Däremot ska vi sätta in nya duschväggar och nytt handfat med kommod och sådär, så lite egen prägel blir det.
 
Jaha, det var det. Får väl slänga in ett inlägg senare med en sammanfattning av helgens övningar med långbesök av Johanna i Katrineholm och en toppendag i Stockholm med Avicii som avslut.
 
Puss!
 
 

Kommentarer
Postat av: sofie

åh vad kul!! grattis! vill att du skriver ALLT om detta!

Svar: Det måste jag absolut försöka göra! :) Vad kul att du läser! Saknar dig kompis!
sara skoog

2014-03-03 @ 17:11:25
Postat av: JENNY

Åh, grattis till er! Vad roligt :)

2014-03-05 @ 13:45:33
URL: http://www.jennysoderlund.blogg.se
Postat av: anna

kul med lgh!! vart ligger den? har du tänkt söka jobb i kholm när du är klar med skolan?? :)

Svar: Ja, jättekul! :) Den ligger på Kyrkogatan! Jag kommer förmodligen söka jobb främst i Stockholm, men det är mest för jag tror jobben jag är intresserad av finns där. Annars är Katrineholm också aktuellt, precis som Norrköping, Linköping osv :)
sara skoog

2014-03-22 @ 17:03:04

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback