Design by: Josefin

halva tiden!

Idag har halva graviditeten passerat. 50%. Helt sjukt! Nog för att det var ett tag sen det var nyår, det känner jag ju. Men tiden har gått så fruktansvärt sakta. Åtminstone i början. Första dagarna kändes varje dag som en vecka. Så bara januari kändes väl som ett halvår eller så. På senaste tiden har jag hunnit vänja mig lite och nu går tiden rent av ganska snabbt. Och värre lär det väl bli. Tycker att sommaren alltid brukar flyga iväg i en rasande fart och den här sommaren lär väl inte bli något undantag. 
 


 
Min bebis behagar dock inte göra sig till känna riktigt än. Vill så gärna att den ska komma igång med ordentliga rörelser som jag kan känna, och så småningom som Marcus och andra kan känna på utsidan. Då kommer det nog kännas lite mer verkligt. Det är nämligen fortfarande så att det mest är magen som växer (vilket den i och för sig också väntade ett tag med) och mensen som uteblir. Inte mycket annat. Å andra sidan ska jag absolut inte klaga, för jag mår ju toppen. Det är inte alla som har den "turen". Så det är väl bara att njuta av det så länge det varar. Krämpor lär väl komma så det räcker och blir över. Kan ju säga att det är en underdrift att jag hoppas på en lite svalare sommar än förra året. Soligt och fint, absolut, men kanske inte 33 grader alltför många dagar. Men det blir ju som det blir! Snacka om att vädret är något man inte kan påverka. Jag får ta det som det kommer. 
 
Apropå värme så packar jag och Marcus väskorna, tar med oss hans systrar med respektive (äkta makar har dom ju hunnit bli då!) och barn och åker till Kreta andra veckan i juni. Grymt skönt ska det bli! Det är så kul för det är mest graviditeten som rör sig i mitt huvud just nu, så rätt vad det är kommer jag liksom på att vi ska åka utomlands och då blir jag sådär pirrig som man blir när nåt kul väntar. Har lovat Nova att vi ska bada och äta glass varenda dag! Blir nog inte så svårt att hålla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback