Design by: Josefin

Skötbädd och babynest

Känner nu att den här graviditeten börjar kännas lite tung. Allt är såklart relativt, och det är liksom inte som att jag hoppas bebisen kommer imorgon. Det är lite för tidigt än, plus att vi inte är riktigt förberedda med allt man borde ha hemma. Fast inte så långt ifrån tror jag. En skötbädd måste vi köpa. I lägenheten vi bor nu får vi inte plats med något skötbord, så det får bli skötbädd på tvättmaskinen i badrummet. Positivt är att handfatet är precis bredvid och jag har förstått att rinnande vatten i anslutning till blöjbyte är toppen. När vi flyttar får vi se hur det blir. Jag tror det blir en liknande lösning då, framför allt med tanke på att det då kommer finnas en bänkskiva över tvättmaskin och torktumlare. Perfekt för blöjbyten. Annars får det bli skötbord i barnrummet. Det visar sig, helt enkelt! Här nedan är två jag gillar från NG Baby. 
 
 
 
Ett babynest ska också införskaffas, men har inte riktigt kommit så långt än. Det brukar ju vara ganska bildfattigt här inne, så tänkte att jag kan slänga in några bilder på ungefär vad vi tänkt oss . Annars är det typ lite hygienartiklar såsom Inotyol som står på shoppinglistan. Det mesta är ju sånt som man kan köpa när bebisen kommer och dessutom kan man ju faktiskt be någon familjemedlem eller kompis att köpa och komma förbi med om det är något man glömt eller så. 
 
Tror grått, blått eller beiget står högst upp på önskelistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback