Design by: Josefin

update

Precis som jag trott och redan nämnt fanns risken att det här bra måendet jag haft majoriteten av 30 passerade graviditetsveckor skulle övergå i något lite sämre. Lite för ofta känner jag mig olustig, trött och inte alls på hugget. Tror det är både blodtrycket som varierar och dessutom att järnvärdet går ner med tiden. Jag har ju haft högt hb graviditeten igenom, men även om jag inte har lågt nu, så kan ju en nedgång innebära konsekvenser. Tror jag hade 128 sist jag var hos barnmorskan, och det finns ju många med betydligt lägre. Hade 144 på inskrivningen, och det är ju snarare ganska högt för att vara tjej om jag förstått saken rätt. 
 
Försöker äta lite extra järnrika livsmedel och så köpte jag c-vitamin med extra järn i. Säkert inte lika bra som järntabletter, men vill gärna undvika bieffekter som att bli jättehård i magen. Varken skönt ellet kul. Har varit lite extra kämpigt med värmen som var i helgen också. Men den är ju som bortblåst, och jag är inte direkt jätteledsen för svalare väder. Men självklart vill jag gärna ha lite fint väder och sol också. Som nu i helgen till exempel! Vi ska åka till Kristianstad och hälsa på våra fina vänner Johanna och Henric! Ska bli såååå kul och mysigt! Sen fortsätter vi semestern med att möta upp mamma och pappa för camping i Karlskrona ett par dagar och avslutar sen med hotellvistelse i Jönköping. Ska bli superskoj med en liten roadtrip och myssemester!
 
Nu ska jag jobba på lite här. Spenderade första timmen på jobbet med viloläge på en soffa. Är man gravid och yrslig så är man. Har med andra ord lite att ta igen. 
 
Skriver ett par rader om helgens bröllop senare! Det var så fantastiskt fint!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag fick sluta med mina järntabletter då jag bara mådde illa och kräktes av dem. Tröttheten kom ju såklart som ett brev på posten då. Det gäller numera även Järn+C som jag kunde dricka förut. Vet inte vad jag reagerar på men utan dem så mår jag iallafall mycket bättre. Har haft en dipp nu men jag tror att det beror på att lill-tjejen växer så mycket och att det säkert går åt lite extra energi. Hoppas myssemestern gör susen för dig! :)

Svar: Ja, jag tror också det delvis kan bero på att det är en stor tillväxtfas just nu! Har stått om illamående och extra trötthet i apparna också. Jätteofta som jag upptäckt nått nytt i mitt mående som håller på ett par dagar, och sen när jag byter vecka så står det om exakt det i appen. Punktligt!
sara skoog

2015-07-08 @ 10:33:24

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback