Design by: Josefin

vilket sjukhus valde du?

Något som återstår är ju den här lilla detaljen att jag ska föda. Det är ju inte bara det faktum att det ska födas utan också VAR det ska födas. Vi tror att vi har bestämt oss, i och för sig utan speciellt mycket research utan mest en känsla. Nu får man ju föda på vilket sjukhus man vill, men det är viktigt att man har med sig sin journal om man vill föda i ett annat landsting än där man gått på MVC. I vecka 36 ska jag få med mig min journal från barnmorskan. Snacka om att det börjar närma sig slutet!
 
Så nu till min fråga (eller snarare uppmaning). Skriv gärna en liten rad om på vilket sjukhus du fött ditt eller dina barn och hur du upplevde det. Själva förlossningen skulle förmodligen inte sett så annorlunda ut om du varit på ett annat ställe, men tänker mer på upplevelsen av personalen, lokalerna och så vidare. Vore verkligen toppen!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vi var i Eskilstuna. Som du kanske minns så åkte vi in för minskade fosterrörelser. Jag visade mig vara öppen 5 cm, utan värkar. De var förbryllade och vi fick därför vara kvar över natten ifall det skulle dra igång och då gå fort. Och jag bad att Danne skulle få stanna vilket han fick trots att de hade mycket aktivitet. Så det var generöst tycker jag. Vi fick för övrigt vänta galet länge i undersökningsrummet då vi kom in där. Danne fick säga till och då var vi bortglömda. Inte så roligt.

Personalen var i övrigt inte jättepepp så att säga. Dock kunniga, så förtroendet för dem var mycket bra. Jag skrev i förlossningsbrevet att jag gärna badade som smärtlindring, men det var aldrig något som nämndes och jag glömde såklart bort det mitt i allt. Det var synd.

Jag upplever förlossningen som mycket positiv i sig. Men nästa blir nog i Nyköping tror vi om det blir någon mer. ☺️

Svar: Tack! :) Ja, vi har faktiskt inte fått superbra uppfattning om Eskilstuna, så dit kommer vi nog inte åka faktiskt.
sara skoog

2015-07-23 @ 13:59:07
Postat av: Sara

Vi födde i Eskilstuna, mest för att jag var nojig över att det skulle hända nånting så vi ändå skulle bli tvungna att åka dit även om vi födde i Nyköping. Upplevde inget negativt alls på förlossningen, vi fick en bm-studen och hon var jätte duktig. Kändes lite som att hon var extra noggran med allting. :-) nu hade vi en väldigt problemfri och snabb förlossning så jag behövde aldrig träffa nån läkare eller så, så det kan va därför jag hade en så positiv upplevelse. Vi sov kvar två nätter på BB, hade vi velat stanna en natt till hade Emil fått åka hem, men vi kände att allt gick så bra så vi åkte hem tillsammans. Nu är ju det här över två år sen och senaste tiden har jag hört väldigt mycket negativt om Eskilstuna så den här gången blir det Nyköping. 😊

Svar: Tack för att du delade med dig! :) Har också sån uppfattning om Eskilstuna från senaste tiden!
sara skoog

2015-07-23 @ 14:52:47
Postat av: JENNY

Vi födde i Eskilstuna & jag som är kräsen & livrädd för sjukhus är helnöjd med hela grejen! Proffsigt, stöttande, häftigt och hur tryggt som helst!! Åker ni dit blir ni nöjda - jag lovar! Det finns ingenting och klaga på :)

Svar: Vad skönt att du hade en så bra upplevelse! ❤️
sara skoog

2015-07-24 @ 00:10:59
Postat av: JENNY

♡♡♡

Svar: ❤️❤️❤️
sara skoog

2015-07-24 @ 00:11:37
URL: http://www.jennysoderlund.blogg.se
Postat av: Tove

Vi var i Eskilstuna. När vi kom in var jag endast öppen 3 cm. Oftast blir man hemskickad när man inte har kommit längre men vi fick ett rum och fick stanna kvar. Barnmorskans resonemang var att man inte alls visste hur fort det skulle gå för mig att öppna mig tills det var dags att krysta. Fin tanke!

Upplevde Eskilstuna som en bra plats att föda på. I och med att jag förlorade 2 liter blod under förlossningen så blev jag väl omhändertagen både under själva händelsen och efteråt. Vi fick eget rum från det att Molly kom ut tills det att vi åkte.

Toppen om du frågar mig!

Svar: Tack Tove! Så himla skönt att det gick så bra för er under omständigheterna! <3
sara skoog

2015-07-24 @ 08:51:42
URL: http://tovelundbergs.blogg.se
Postat av: Moa S

jag födde Ella i Eskilstuna och jag kan inte klaga på någonting alls. Hade också en student och hon var jätteduktig. Tanken var från början att föda Julie där också, men min barnmorska rekommenderade mig att åka till Nyköping istället då Eskilstuna har väldigt många inhyrda läkare just nu. Har också hört mycket negativt om Eskilstuna senaste tiden. Jag tycker Nyköping var jättebra det också 😊 Lycka till!!

Svar: Tack för att du delade med dig! ❤️
sara skoog

2015-07-24 @ 23:37:59
Postat av: Anonym

Hej! Ramlade in på din blogg av en slump. Vi fick en liten son för 3v sedan och var också i valet och kvalet ang sjukhus. Även jag hade hört mkt negativt om Eskilstuna, men vi valde ändå det om det skulle hända något- och vår lilla killa fick en infektion och var tvungen att läggas in på infektionsavd. En avd som inte finns i Nyköping. Det var inget allvarligt men han hade ändå fått åka ambulans om vi valt Nyköping. Vi var jättenöjda med Eskilstunas personal, alla jättetrevliga. Sedan tyckte jag att man märker av att dom bygger om lite- men viktigaste är att man känner sig trygg med personalen. Mvh Maria

Svar: Tack snälla för din kommentar! :) Vad skönt att det gick bra för er och er lilla pojke! Det är ju det där med att viss vård inte finns i Nyköping. Vi kommer förmodligen vända oss till Norrköping i första hand!
sara skoog

2015-07-28 @ 21:14:51
Postat av: Anonym

Vi födde våran första dotter i Eskilstuna och hade inte hunnit funderat på vart vi skulle föda då hon kom redan i vecka 29. Personalen på förlossningen var jätte bra och vi hade mer personal hos oss än någon annan bara för det var så speciellt. Bb hade vi ingen uppfattning om då vi var på neo hela tiden och bodde där i 6 veckor. Dom på neo är underbara däremot! Våran andra dotter som föddes för snart 8 veckor sedan födde vi i Norrköping. Vi hade valt det för min del av släkt bor där så vi kunde lämna in storasyster och det är bättre väg. Personal var kanon och det var mycket fräschare och nyar än Eskilstuna. Bb personalen var bra. Vi är jätte nöjda! Om vi skulle få en tredje så skulle vi välja Norrköping igen :) hoppas ni har kommit på vart ni vill föda :) / Simone

Svar: Hej! Tack för din kommentar! Det kommer bli Norrköping för oss. Både för att vi hört mycket bra om förlossningen och BB där och att vägen är bra och ganska kort. Kram
sara skoog

2015-08-05 @ 22:33:12
URL: http://swamen.blogg.se
Postat av: Johanna f

Hej!
Kom på att jag skulle skriva om våran upplevelse av Norrköping. Nu ser jag ju att ni typ bestämt att ni ska åka dit redan, så därför slopar jag min uppsats, men några rader knåpar jag ihop ;) men jag tror och hoppas att ni kommer bli supernöjda med erat val!
Vi har ju som sagt varit där alla tre gånger och har bara positivt att säga. Bra personal på både förlossning och bb, fint och fräscht. Dusch och toalett i alla förlossningsrum (uppskattade jag väldigt mycket) om jag inte minns fel. Resurser om det skulle vara något finns.
Lycka till när det är dax!
Kram johanna

Svar: Tack snälla för att du skrev några rader! :)
sara skoog

2015-08-14 @ 16:39:13

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback