Design by: Josefin

föräldrakurs

Idag ska jag på föräldrautbildning för andra gången. Förra veckan var det inte mycket att hänga i granen tyvärr, så denna gång går jag själv. Marcus åkte hem från Järna där han jobbade förra tisdagen för att kunna vara med och dom pengarna var det absolut inte värt, och han är i Järna den här veckan med så han får hellre passa på att jobba när han är iväg. Den här gången skulle vi prata amning och förlossningsställningar om jag förstod det hela rätt, och det känns mest viktigt för blivande mammorna, så jag ska dit iallafall. Förlorar ju ett antal hundralappar på att åka tidigare från jobbet, men gör hellre det än nallar av föräldradagarna. Sparar gärna dom till tider då dom behövs mer.
 
När jag ändå kommer hem tidigt ska jag passa på att hämta ett par paket med grejer jag beställt, och dessutom tänkte jag köpa ett par korsordstidningar och kanske nåt mer att ta med till resan. Även fast vi ska ha två barn med oss finns det nog lite tid på stranden eller kvällen att slå ihjäl. Vi är ju trots allt sex vuxna som kan hjälpas åt! Jag och Marcus har alltid med oss korsord när vi är ute och reser. Skönt att varva en vanlig bok med lite tankeverksamhet. Ska bli så himla skönt att åka iväg en vecka! Det har varit så mycket nu i vår att jag knappt inte tänkt på att vi faktiskt ska åka utomlands. Vi åker på måndag, så det är ju jättesnart! 
 
Magbild och lite graviditetsupdate kommer i eftermiddag!
 

Kommentarer
Postat av: Ellhå

Det där med föräldrautbildning, när du har en pappa att fråga.

Svar: Ja, det kanske räcker med det! :)
sara skoog

2015-06-02 @ 13:41:47

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback