Design by: Josefin

vecka 29

Stundtals är jag ju ingen vidare bloggare precis. Inläggen och bilderna lyser med sin frånvaro, och grejerna vi köpte i Ullared är nerpackade i källaren och hos mamma och pappa. Får väl visa grejer när bebisen kommit helt enkelt. Vi är på jakt efter ett fint bäddset till bebisens säng, så när det är inhandlat och bäddat får jag väl bjuda på en bild på det. Mysigt!
 
En magbild från idag kan jag bjuda på iallafall. Idag går vi in i vecka 29, vilket innebär tredje och sista trimestern. Läste imorse i en av apparna att antingen mår man fantastiskt eller så är man väldigt trött vid den här tiden, och egentligen mår jag fantastiskt. Men just precis idag är jag svintrött. Så antingen beror det på att jag somnade sent igår eller så är det helt enkelt tredje trimestern som direkt gör sig påmind. Haha. Tror faktiskt mer på det första! Apropå hur jag mår så kan jag helt ärligt säga att jag aldrig kunde föreställa mig att jag skulle få må såhär bra såpass länge i en graviditet. Trodde absolut att jag skulle dra nån sorts nitlott, men icke. Alla värden är jättebra (inklusive järnet, så äter inga järntillskott), vikten är bra, inget illamående, inte den minsta känning i fogarna osv. Än hinner mycket hända, men är iallafall oerhört glad och lyckligt lottad att allt gått så bra hittills! Nu börjar det dock kännas att magen är ganska stor. Känner mig såklart osmidigare än vanligt, flåsar som attan och ligger liksom obekvämt i soffan och delvis i sängen också. Även om jag fortfarande sover bra på nätterna! Nu är det dessutom full aktivitet i magen och det är ju roligt! På ultraljudet i Norrköping fick vi veta att moderkakan ligger i framvägg (vilket vi inte fick veta på rutinultraljudet), så det är inte så konstigt att det tog lång tid innan jag kunde känna bebisen. Moderkakan fungerar ju liksom som en krockkudde. Men nu är det som sagt livat där inne och jag blir ständigt påmind om att någon lever rövare där inne.
 
Fråga gärna om det är något ni undrar över :)
 
 
 


 

Kommentarer
Postat av: moqan

Färg och form har jättefina bäddset 😍

Svar: Ja, jag vet! Vi har inte letat så noga än, vet bara att vi måste köpa ☺️
sara skoog

2015-06-23 @ 12:19:41

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback