Design by: Josefin

vecka 30

Inte så spännande kanske att typ bara uppdatera här på tisdagar, men tiden räcker inte riktigt till och det är svårt att veta vad som är intressant att dela med sig av! Vad vill ni veta? Tankar om graviditeten? Förlossningen? Hur jag känner inför att bli mamma?
 
Idag välkomnar vi vecka 30 och det känns som en milstolpe som verkligen tala om att det inte är så lång tid kvar. Det känns dock ganska länge när man tittar i kalendern och ser att hela juli och hela augusti återstår. Detsamma gäller när man tittar sig i spegeln och funderar på hur tjock man kommer bli innan graviditeten är över. Nu ska det ju bli varmt också, och jag hoppas att jag inte svullnar upp och fyller kroppen med vätska direkt. Då blir det en lång sommar! Hittills har jag gått upp 10 kilo och det känns faktiskt helt okej. Självklart kommer det inte stanna där, men jag hoppas att jag klarar mig hyfsat från viktuppgång även tiden som är kvar. Det är tillräckligt tungt ändå. 
 
På lördag ska vi på bröllop! Det är min fantastiska vän Linnéa som ska gifta sig med sin Robin, och det ska bli sååå roligt! Jag ska ha på mit en klänning som jag köpte i slutet på mars när jag och Johanna var i Stockholm på Katy Perry och det var en chansning som gick hem. Inte lätt att som gravid köpa en klänning man tänkt ha drygt 3 månader framåt i tiden. Den är från Zara och jag gillar den supermycket. Tyvärr är den kort, och mina ben är bleka som snö. Men det är väl bara att acceptera att så är fallet och vara blek. Tänker att det är en dålig idé att smörja med brun utan sol nu när det ska bli så varmt. Man brukar bli så fläckig och ful när man svettas!
 
Som sagt, släng gärna in en kommentar med en fråga eller ämne ni vill att jag ska ta upp! Mycket roligare och lättare att blogga då!
 


 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellhå

Har du fattat att du ska bli MAMMA!?

2015-06-30 @ 12:18:38

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback