Design by: Josefin

en lyckad möhippa!

Den här helgen har jag verkligen haft annat för mig än att pyssla ihop något till bloggen. I lördags var det möhippa för hela slanten för mina fina fina svägerskor Annika och Anki. Det var tur att det var ledigt både fredag och söndag kan jag säga! Har knappt haft annat än möhippan i huvudet dom senaste veckorna kan jag säga. Jag har tänkt, styrt, fixat och donat som en galning. Har på cupen varit stressad dag efter dag, inte vetat vilket datum det är och trott att jag missat viktiga födelsedagar. Men nu är dagen "överstökad" och det blev verkligen så himla lyckat! Så det är jag väldigt nöjd med! Är också otroooligt tacksam för alla som bidragit med tankar och planering, för ett tag kändes det riktigt svårt och jobbigt att ro dagen i land. Det räcker verkligen med en möhippa att planera per år eller så. Framför allt om man går omkring och är gravid samtidigt, för då är det ju dessutom massa andra tankar som snurrar och orken är inte riktigt på normal nivå heller tyvärr. 
 
Det viktiga är iallafall att våra blivande brudar hade en bra dag och det verkar det verkligen som! Precis som det ska vara! Vi började dagen med kidnappning i Vingåker och åkte till Vildmarkskampen utanför Norrköping och körde femkamp. Vi hade sån jäkla tur med vädret också! Det skulle ösregna hela dagen, men istället var det uppehåll och ca 10 grader och till och med solen sken igenom stundtals. Hade varit lite tråkigt om vädret skulle förstöra. Men det är ju tyvärr alltid risken när man ska vara utomhus. Femkampen blev succé och Ankis lag (där jag var med) vann hela femkampen med 65-30 eller om det möjligen var 60-35. Utklassning skulle jag säga!
 
Vi fortsatte med lunch och diverse utmaningar innan vi begav oss hemåt för att fixa oss iordning för kvällen. Vi möttes upp och minglade, grillade, och hade en allmänt kanonbra kväll. Brudarna fick göra några roliga utmaningar med helium, där Annika för övrigt blev utklassad igen. Hon fick liksom inte till det där med inandningen. Hur svårt kan det vara? ;) Kanske berodde det på alkoholintaget innan, vad vet jag? Haha. Det ställdes även en del både roliga och pinsamma frågor som givetvis bidrog till roliga och pinsamma svar. Men vad som sas uppskattas nog om det stannar hos kvällens deltagare. 
 
Där fick ni en liten recap om vad vi gjorde på Annika och Ankis härliga dag. Vill inte berätta för mycket och för detaljerat eftersom det som sagt var deras dag. Jag är iallafall glad att tjejerna blev så nöjda och hoppas dom är riktigt taggade för bröllopet som närmar sig! Ska bli en så himla rolig och fantastisk dag som jag ser fram emot jättemycket!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback