Design by: Josefin

känner mig färdig

Dagarna går. Imorgon går vi in i vecka 38 och bebisen betraktas som färdigbakad. Jag klippte ihop ett litet kollage med bilder från vecka 25, 33 och 37, och det har ju verkligen hänt grejer. Det var typ i vecka 25 som jag började få en riktig gravidkula och sen var magen inte så jättestor förrän det sa pang för 2-3 veckor sen. Förra veckan när jag var hos barnmorskan hade måttet på min mage letat sig upp på den övre kurvan efter att ha legat mitt på normalkurvan ända sen vi började mäta. Ingen fara eller så, men det är inte så konstigt att jag börjat känna mig stor och osmidig. Nu är det helt hopplöst att sitta skönt i soffan eller ligga bra i sängen och framför allt ett helt projekt att ändra position. Precis som tidigare har jag svårt att somna och vaknar ofta när ska ska vända mig eller måste gå upp på toaletten. Toabesöken är åtminstone 3-4 stycken per natt, plus typ 3 stycken från att jag borstar tänderna till att jag kommer till ro. Ändå går det helt okej att komma upp på morgonen och att jobba. Men den här veckan ska jag vara ledig två dagar och kommer vara ledig minst två dagar återstående veckor också. Känner inte riktigt behovet än av att vara helt ledig. Det blir ju lite långtråkigt att bara vara hemma, plus att jag tänker på inkomsten också. Vill gärna slippa ta föräldradagar innan bebisen kommit. 
 


Som vissa av er kanske redan sett, eftersom jag delade en länk på facebook, ligger vår lägenhet ute till försäljning nu. Det är visning om en vecka, och det ska bli spännande att se hur många som är intresserade och vilket pris man är villig att betala. Första lägenheten vi säljer, så det är lite pirrigt faktiskt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback