Design by: Josefin

onsdag v39

I måndags var jag hos barnmorskan och fick som vanligt bra besked. Bra blodtryck, fin puls hos bebisen och lite bra pepp. Magen hade växt 1cm och det planade ut ytterligare på kurvan. Skönt! För några veckor sen växte den ju i en rasande fart, men det har den alltså slutat med. Det som var lite tråkigt är att bebisens huvud fortfarande inte är fixerat, vilket dels känns som att förlossningen inte är på g riktigt än och dessutom är det lite problem ifall vattnet går. Om vattnet går och huvudet inte är fixerat måste man lägga sig ner och få liggande transport till förlossningen av olika anledningar. Det känns som en extra grej att förbereda sig på. Egentligen hade jag inte nästa besök förrän om två veckor, på den beräknade dagen, men jag bokade en ny tid nu på måndag för att få känna om det är fixerat då. Vore skönt om så vore fallet!

Idag är jag ledig igen och ska som sagt på både fotmassage och till frisören. Ser fram emot det!




Kommentarer
Postat av: Emelie

Min bebis fixerade sig aldrig. När dom skulle försöka ta hål på hinnorna o få vattnet o gå som kom det inget heller. Han sjönk ner under utdrivningsskedet. Fick försöka gå o stå upp tills han var påväg ut för att hjälpa till att få trycket med bebben nedåt.:)

Svar: Ja, bebisen behöver ju inte fixera sig och så länge vattnet inte går så gör det inget :)
sara skoog

2015-09-06 @ 19:44:44

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback