Design by: Josefin

update från barnmorskan

Precis som tänkt så blev det bara en snabbvisit hos barnmorskan igår. Vår bebis har sjunkit ner ordentligt i bäckenet och det kändes stor skillnad fick jag höra. Däremot är huvudet fortfarande lite ruckbart men det gjorde ingenting ifall vattnet skulle gå och det kändes skönt. Vet inte hur vanligt det är att vattnet går och man måste lägga sig ner osv, men det är iallafall ett orosmoment mindre att det inte blir så nu. Känner mig verkligen redo att föda nu och hoppas det inte dröjer alltför länge!
 
Nu vet jag också hur det blir. Ser redan att läsarstatistiken höjts nu när det börjar närma sig och det är ju roligt att skriva när fler läser. Men vet också att folk håller utkik efter inlägg och börjar spekulera i om man är och föder så fort inläggen slutar komma. Tur att jag inte bloggat så frekvent den senaste tiden. Just precis nu föder jag iallafall inte, och under dagen ska jag väl åstadkomma en magbild till aktuell vecka. Kanske blir sista veckobilden?! Vi kan ju iallafall hålla tummarna. Tänkte försöka ta magbilder lite mer ofta nu när det inte är så många dagar kvar. Man vill gärna ha en så sen som möjligt.
 
IKVÄLL ska jag väl kanske ta tag i den där BB-väskan också. Den har ju folk redo flera veckor i förväg, men tydligen inte ett kontrollfreak som jag. Så länge det hinns med är det ju lugnt. Och just precis nu känns det inte som det är nån förlossning på g närmsta dygnet. Men man vet ju aldrig. Det är det som är så spännande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback