Design by: Josefin

skön helg

Helgen har passerat och igårkväll konstaterade jag att helgerna går så himla fort! Nu ska jag ju alldeles snart vara mammaledig och då blir det ju ledigt för hela slanten, eller ja, inget jobb iallfall. Känns konstigt att det är ett helt annat liv som väntar runt hörnet. Hur som helst har helgen varit lugn och skön. I fredags var vi och grillade hos mina föräldrar. Så himla gott med grillat och vi kommer förhoppningsvis kunna grilla mycket mer nästa sommar när vi flyttat och har en egen liten terass. Marcus älskar att grilla och han längtar riktigt mycket till att kunna grilla hemma! I lördags skjutsade jag Marcus till golfbanan innan jag gjort ett par ärenden på stan och annars mest tog det lugnt. Mådde lite dåligt på eftermiddagen så det var skönt att ha en halvdag att verkligen bara kunna ligga still och vila. På kvällen vankades det kräftskiva hos Cilla, och det var så himla lyckat! Fint väder, trevliga människor och goda kräftor. Tack så jättemycket för att vi fick komma! Ett annat år får man väl gå all in. Vissa gjorde visst det och kom i säng riktigt sent. Älskar såna kvällar! 
 
Igår gjorde jag inte heller många knop. Var med mamma och tittade på fotboll på eftermiddagen, men annars vilade jag mest, tvättade lite och tittade på tv. Märker verkligen att kroppen börjar bli tröttare och tyngre nu. Vet att jag tjatar, men nu börjar jag bli trött på att vara gravid. Har inget emot att magen växer men jag får ondare i ljumskarna och det är såå jobbigt att somna/sova. Eller, sitta och ligga över huvud taget är så himla oskönt. Kan vara ligga på höger sida och även om det är skönt så vill man ju gärna kunna variera sig. Speciellt när man inte kan somna och vill byta position, men något annat än höger sida är inget alternativ. 
 
Nåja, har tagit två alvedon mot ljumskarna så det känns lite bättre. Ganska snart är jobbdagen slut och i övermorgon ska jag vara ledig. Skönt med en ledig dag mitt i veckan, och på förmiddagen ska jag på fotmassage. Gud så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback